Strict Standards: Declaration of ISC_SHIPPING::SaveModuleSettings() should be compatible with ISC_MODULE::SaveModuleSettings($settings = Array, $deleteFirst = true) in /home/abelauto/public_html/includes/classes/class.shipping.php on line 8

Warning: Creating default object from empty value in /home/abelauto/public_html/lib/class.log.php on line 77
Instalatii de hidrogen auto www.abelauto.ro Instalatii de hidrogen auto, hho, hidrogen auto
  %%LNG_LoadingPleaseWait%%

Popular Vendors

Marci compatibile

Abonament la stiri


Instalatii de hidrogen auto


Misiunea noastra este sa facem din HHO un combustibil standard pentru toată gama de utilizatori: vehicule, utilaje, uz industrial sau domestic . Avem deci inovaţii tehnologice care ne permit sa vă oferim produse de mare valoare.

 

Kitul de conversie este Hidrogen la comanda!

 

Kitul de Conversie se instalează pe motoarele MAS (cu aprindere prin scînteie) sau MAC (cu aprindere prin compresie).

 

Produce hidrogen prin electroliză

 

Convertoarele folosesc apă distilată

 

Racordurile elastice conectate in partea inferioară a rezervorului asigura circuitul de alimentare cu apa distilată a fiecarui convertor.

homepage_logo__62565_zoom.jpg

 

Prin electroliza apei rezulta un amestec de hidrogen cu oxigen cunoscut si sub numele de HHO, hidroxigen, hydroxy sau gaz brown. Acesta poate fi folosit in mod direct pentru alimentarea unui motor clasic, deoarece contine deja oxigenul necesar arderii. Dar se poate amesteca de asemenea in diverse rapoarte cu combustibili fosili si aer. Nu afecteaza motorul, ba chiar ajuta la o functionare mai buna prin eliminarea depunerilor si o ardere completa, mai curata. Dintr-un litru de apa se obtin cam 1800 litri de amestec gazos hidrogen-oxigen. Masurarea acestuia in LPM(litri pe minut) este una empirica deoarece ignora micile variatii de temperatura sau presiune.Este insa un mod destul de rapid de evaluare a randamentului obtinut. Cele mai bune generatoare de gaz din comert obtin in general 1LPM cu 150Wh energie electrica.Unii producatori de astfel de sisteme folosesc ca unitate de masura LPH(litri pe ora) ca strategie de marketing pentru ca numarul de litri sa para mai impresionant.

Puterea calorifică a câtorva combustibili:

CombustibilQs (MJ/kg)
CombustibilQs (MJ/kg)
Hidrogen 141,80
Benzină 47,30
Metan 55,50
Parafină 46,00
Etan 51,90
Kerosen 46,20
Propan 50,35
Motorină 44,80
Butan 49,50
   



   
         
         
         
         
         
         



In motoarele clasice cu ardere interna HHO merge lejer in amestec de 20:1, iar in cazul hidrogenului de calitate superioara se ajunge chiar la amestecuri de 80:1 fara probleme. In cazul acesta un debit de 100LPM ar fi suficient pentru toata plaja de turatii a unui motor de 1400cmc, iar un relanti s-ar putea obtine cu mult mai putin. Se poate estima astfel un "consum" de apa intre 1 si 3 litri pe ora. Am pus intre ghilimele "consum" deoarece prin arderea hidrogenului si recombinarea lui cu oxigenul, rezulta apa pe teava de esapament. Care se poate recupera si recircula in mare parte, exceptand cea care se pierde prin evaporare.

 

Gazele astfel obtinute find mai usoare ca apa distilata vor urca pe cel de al doilea racord elastic, fixat in partea superioara a Convertorului, catre Rezervor.

 

Oxigenul şi hidrogenul, barbotează în apa distilată din rezervor si difuzează la suprafaţa acesteia fiind apoi sunt aspirate în galeria de admisie a motorului prin racordul elastic plasat in partea superioară a rezervorului.

 

Odată intrate in galeria de admisie aceste gaze se diluaza în aer apoi sunt absorbite in camerele de ardere unde se formează amestecul de aer - combustibil.

 

Introducerea Hidrogenului in camera de ardere mareşte eficienţa procesului de combustie în consecinţă reduce consumul de combustibil si emisiile poluante crescând puterea si performanţele motorului.

 

Explicaţia stiintifica este simplă: Hidrogenul arde mult mai rapid dacât combustilii fosili!

 

Cu o combustie mai rapidă si eficientă, Kit-ul de conversie ofera semnificative reduceri ale emisiilor poluante si o economie considerabilă de combustibil!

 

Obtineti o crestere a performanţei în timp ce eliminaţi mult mai putin CO2 in atmosferă!

 

Din punct de vedere stiintific Injecţia de Hidrogen in Combustibil

 

( Hydrogen Fuel Injection – HFI) este bine documentată şi în fapt este cunoscut de mai multă vreme ( inca din 1974 sunt documentate lucrări ale Jet Propulsion Lab al Institutului de Tehnologie din California ) ca aditivarea cu higrogen a combustibilor fosili utilizaţi la motoarele cu ardere internă va creşte eficienţa acestora.

 


Aceste studii au fost validate de un număr de lucrari publicate de Societatea Inginerilor Auto ( Society of Automotive Engineers – SAE) si alţi cercetatori si sprijinită de dezvoltarea şi producerea de sisteme HFI inca din 1979.

 

Procesul HFI este eficient cu oricare din combustibilii fosili

 

( motorină, benzină, gaze lichefiate ) sau cu produsele bio :

 

Bio-diesel, Etanol.

Printre alte multe efecte, prezenţa hidrogenului optimizează parametrii procesului de combustie modificand cinematica si procesele chimice care îl definesc.

 

Efectul este o imbunataţire a eficenţei adiabatice a motorului.

 

In termeni direcţi această inseamnă economie de combustibil, scăderea emisiilor poluante, imbunataţirea cuplului motor, creşterea puterii şi reducerea costurilor de întreţinere.

 

Obtinerea unei cantitaţi suficiente de Hidrogen auto, stocarea sa la bordul vehiculelor a fost principala problema în dezvoltarea acestei tehnologii.

Metodele cele mai uzuale sunt producerea Hidrogenului prin reformarea gazului metan si stocarea sa în recipienţi sub presiune.

 

Vehiculele astfel adaptate pot re-incarca butelia de Hidrogen de la staţii de alimentare special construite.

 

O altă metodă, mai simplă si mai accesibilă este obţinerea Hidrogenului din...apă! Prin Electroliza apa se descompune în elementele de bază: Hidrogen si Oxigen.

 

Gazul astfel obţinut reprezintă un amestec stoichiometric perfect şi poate fi utilizat ca aditiv al aerului aspirat de motoarele termice cu rezultate foarte bune.

 

Electroliza a apei se poate realiza la tensiunea şi puterea furnizată de instalaţia electrică a vehicului iar balanţa energetică este pozitivă deoarece gazul obţinut ajută la extragerea unei cantitati mult mai mari de energie stocata in combustibilii clasici decat cea necesară producerii.

 

Randamentul şi fiabilitatea echipamentelor de Electroliză sunt limita acestei tehnologii!

 


Aceasta este explicatia economiei de combustibil obţinute prin instalarea unui Kit de Conversie care il găsiţi pe hidrogenauto.ro

 

Cum functioneaza HHO?

 

Am fost intrebat de mai multe ori cum functioneaza. Si pe buna dreptate, trebuie ca fiecare sa inteleaga cum functioneaza tehnologia tocmai pentru a reusi sa-si faca masina sa consume cat mai putin carburant. Fizicienii si chimistii care au studiat indeaproape tehnologia au afirmat ca detaliile foarte amanuntite pot fi destul de complexe, insa, conceptul de baza este foarte simplu.

 

Neintelegerile

 

Foarte multi oameni cred ca generam HHO tocmai pentru a-l consuma prin ardere iar acest lucru va adauga mai multa putere autoturismului si vom putea parcurge o distanta mai mare cu mai putin carburant. Ca sa explicam mai in amanunt, au loc 3 conversii de energie:

 

  • Energia mecanica este transformata in energie electrica (alternatorul autoturismului produce aceasta energie electrica)
  • Energia electrica se transforma in energie chimica (generatorul HHO absoarbe energie electrica si o transforma in energie chimica ~ gazul HHO)
  • Energia chimica este transformata in energie mecanica (hidrogenul este ars in motor pentru a da nastere energiei mecanice)

 

Problema e ca au loc 3 schimbari energetice si fiecare la randul ei mai pierde energie mergand pe principiul ca perpetum-mobile nu s-a inventat inca (cu toate ca unii afirma contrariul si au si exemple). Acesta este principiul de baza al fizicii care spune ca orice transformare a unei energii intr-o alta energie se face doar cu pierderea unei bucati din prima energie. Din acest motiv nu exista o evicienta de 100%. Desigur, doar unii afirma acest lucru in timp ce altii isi pun intrebari de genul: daca aceasta lege a fizicii este adevarata, atunci planetele care se tot misca de milioane de ani, nu ar trebui sa se opreasca? Asadar, e clar ca de undeva provine aceasta energie si ca prin schimbul corect poate fi obtinuta o energie mult mai mare. Asadar, daca acest lucru ar fi adevarat, atunci autoturismul ar trebui sa consume mai mult ca sa parcurga aceeasi distanta avand un astfel de sistem si nu sa obtina o economie. Am vazut aceasta greseala spusa de redactori in reviste si ziare, spusa de "prompteristi" la televozor sau de oameni fara nici cea mai mica idee referitor la legile fizicii spusa pe forumuri.

 

Experimentele mai multor oameni de stiinta au aratat urmatoarele:

 

  • Faraday: a obtinut 900 litri de HHO intr-o ora necesitand 2106 wati sau 100% eficienta Faraday;
  • Boyce: a obtinut 900 litri de HHO intr-o ora necesitand 998 wati sau 211% eficienta Faraday fara PWM;
  • Boyce: a obtinut 900 litri de HHO intr-o ora necesitand 180 wati sau 1170% eficienta Faraday cu PWM;
  • Cramton: a obtinut 900 litri de HHO intr-o ora necesitand 90 wati sau 2340% eficienta Faraday cu PWM;

 

Cu 900 litri de HHO se poate crea o energie mult mai mare de 90 wati dar nu intru in detalii acum.

 

Ce se intampla de fapt

De fapt nu ne referim la cum hidrogenul este capabil sa economiseasca carburant si sa determine autoturismul sa mearga mai multi kilometri. Defapt, cand adaugam hidrogen in mixtura de aer/carburant ce ajunge in motor, determina carburantul sa arda mult mai rapid. Oamenii de stiinta au aratat ca hidrogenul imbunatateste viteza de ardere a mixturii aer/carburant. Si acest lucru determina de fapt autoturismul sa parcurga cu o cantitate mai mica de carburant aceeasi distanta.

Cand viteza de ardere a mixturii aer/carburant este marita (de aceea unii soferi aleg benzina cu cifra octanica 99% si nu 95%), mai mult carburant este ars ca sa puna autoturismul in miscare (practic sa impinga pistonul in jos producand energie cinetica) si mai putin carburant ramane de ars dupa ce pistonul a fost deplasat care sa produca caldura ce este apoi eliminata din motor in celelalte faze ale unui motor in 4 timpi si mai putini agenti poluatori sunt imprastiati in atmosfera. Astfel, o cantitate relativ mica de hidrogen are un impact major in puterea pe care o poate degaja o cantitate mai mica de carburant si va scadea dramatic emisiile nocive ale autoturismului.

 

O problema si solutia sa

 

Intorcandu-ne in zilele bune, inainte sa fie montate calculatoare in autoturisme, oamenii de stiinta au fost capabili sa adauge HHO in motoarele lor si sa obtina o dramatica scadere a consumului de carburant fara sa piarda din puterea autoturismului micsorand totodata si nivelul noxelor emanate de acesta. Nu era nevoie de nimic altceva pentru a obtine rezultate remarcabile.

 

Acum, din cauza ca autoturismele au instalate multe sisteme computerizare ce controleaza injectia, senzorii de oxigen (sondele lambda), senzorul MAF si alti senzori care controleaza mixtura de aer/carburant, problema econimisirii a devenit mult mai dificila si astfel apare o problema la aceasta tehnologie relativ simpla. Problema ia nastere astfel: cand hidrogenul este introdus in motor, motorul necesita mai putin carburant ca sa faca o rotatie completa si rezultatul este ca pe teava de esapament rezulta mai mult oxigen decat daca hidrogenul nu ar fi prezent. Acest fapt este raportat calculatorului de catre senzorul/senzorii de oxigen care traduce acest aspect prin faptul ca mixtura de aer/carburant contine prea putin carburant si adauga mai mult pana cand vede ca nivelul de oxigen si de noxe se ridica la nivelul pe care acesta il asteapta conform programarii sale. Cu toate acestea, este incorect sa adauge mai mult carburant cand nu este nevoie.

 

Oamenii cu autoturisme dotate cu pompe de injectie moderne care si-au instalat astfel de sisteme ce produc hidrogen au raportat ca motorul lor suna mai rotund si face galagie mai mica, au capatat o putere mult mai mare la masina dar in schimb le-a crescut si consumul de carburant. Aceasta inseamna ca acel computer a fost programat pentru o combustie ineficienta si adauga mai mult carburant cand nu este cazul. Din acest motiv avem nevoie de o solutie care sa compenseze nivelul ridicat de oxigen ce se gaseste in evacuare.

 

A fost creat un dispozitiv care face acest lucru si se numeste un EFIE (Electronic Fuel Injection Enhancer). In termeni de baza, acest dispozitiv compenseaza nivelul marit de oxigen ce se afla in evacuare si astfel lasa computerul masinii sa isi faca treaba in mod corect cand avem un dispozitiv HHO instalat.

 

Concluzii

 

Este o tehnologie extrem de simpla. Daca adaugi HHO in motor obtii o combustie eficienta si acest lucru este doar stiinta si functioneaza exact ca si cum te astepti sa se aprinda un bec cand apesi intrerupatorul acestuia. Dar, ca sa obtineti imbunatatirea, aveti nevoie de un dispozitiv care sa compenseze nivelul ridicat de oxigen ce se gaseste in evacuare. Acest lucru se face modificand semnalul trimis de senzorul sau senzorii de oxigen catre calculator. Daca esti capabil sa faci aceste 2 lucruri, atunci vei putea obtine o econimie mare la carburantul consumat pentru a parcurge o distanta si vei scadea foarte mult nivelul emisiilor nocive.

 

In cat timp se amortizeaza si care este castigul real al unei instalatii de hidrogen auto?

 

Probabil ca multi se intreaba in cat timp isi recupereaza investitia daca monteaza o astfel de instalatie. Voi lua cateva cazuri si voi arata in cat timp se poate amortiza investitia si practic cat va consuma apoi autoturismul dumneavoastra. Voi pleca de la urmatoarea statistica: in medie, o persoana parcurge intr-un an 20.000km, din care 45% in oras si 55% in afara orasului. Rezulta o medie de 1600km pe luna dintre care 720km in oras si 880km in afara.

 

1. Motor de 3000cmc diesel aspirat (BMW 530XD)

  • consum in oras real inainte de instalatie: 15%.
  • consum extraurban real inainte de instalatie 9%.
  • consum in oras real dupa instalare hho: 9% rezultand un castig de 6 litri / 100km parcursi.
  • consum extraurban real dupa instalare hho: 5.7% rezultand un castig de 3.3 litri / 100km parcursi.

Fara sistemul HHO, consumul dumneavoastra era:

  • in oras 108 litri / luna rezultand un cost de 583 RON
  • in afara orasului 79 litri rezultand un cost de 427 RON
  • cost total pe luna pentru carburant 1010 RON

Cu sistemul HHO instalat, consumul devine:

  • in oras 65 litri / luna rezultand un cost de 350 RON
  • in afara orasului 50 litri / luna rezultand un cost de 270 RON
  • cost total pe luna pentru carburant devine 620 RON

Practic, castigul dumneavoastra intr-o luna inseamna 390 RON iar amortizarea (recuperarea investitiei) se va produce in 4.6 luni.

 

 

2. Motor de 2000cmc diesel (Audi A6)

  • consum in oras real inainte de instalatie: 12%.
  • consum extraurban real inainte de instalatie 7.2%.
  • consum in oras real dupa instalare hho: 7.2% rezultand un castig de 4.8 litri / 100km parcursi.
  • consum extraurban real dupa instalare hho: 4.2% rezultand un castig de 3 litri / 100km parcursi.

Fara sistemul HHO, consumul dumneavoastra era:

  • in oras 87 litri / luna rezultand un cost de 470 RON
  • in afara orasului 64 litri rezultand un cost de 342 RON
  • cost total pe luna pentru carburant 812 RON

Cu sistemul HHO instalat, consumul devine:

  • in oras 52 litri / luna rezultand un cost de 280 RON
  • in afara orasului 38 litri / luna rezultand un cost de 210 RON
  • cost total pe luna pentru carburant devine 490 RON

Practic, castigul dumneavoastra intr-o luna inseamna 322 RON iar amortizarea (recuperarea investitiei) se va produce in 5.1 luni.

 

3. Motor de 1400cmc benzina (Fiat Grande Punto)

  • consum in oras real inainte de instalatie: 10%.
  • consum extraurban real inainte de instalatie 7%.
  • consum in oras real dupa instalare hho: 7% rezultand un castig de 3 litri / 100km parcursi.
  • consum extraurban real dupa instalare hho: 4% rezultand un castig de 3 litri / 100km parcursi.

Fara sistemul HHO, consumul dumneavoastra era:

  • in oras 72 litri / luna rezultand un cost de 390 RON
  • in afara orasului 61 litri rezultand un cost de 330 RON
  • cost total pe luna pentru carburant 720 RON

Cu sistemul HHO instalat, consumul devine:

  • in oras 50 litri / luna rezultand un cost de 270 RON
  • in afara orasului 35 litri / luna rezultand un cost de 190 RON
  • cost total pe luna pentru carburant devine 460 RON

Practic, castigul dumneavoastra intr-o luna inseamna 260 RON iar amortizarea (recuperarea investitiei) se va produce in 5.7 luni.

 

Intrebarea daca se merita spunem ca nu mai are niciun sens iar raspunsul este fara dubii afirmativ.

Ce este un PWM?

Un PWM este un modulator de puls electric. Denumirea il face sa para o chestie foarte complicata si un fel de "rocket science" insa, nu este nici pe departe asa. Nu ai nevoie de cunostinte avansate de matematica sau fizica ca sa intelegi exact principiul de functionare.

Voi folosi un generator HHO pentru a ilustra exact ce este un PWM si cum functioneaza. Un PWM este folosit si in alte locuri si sisteme dar ma voi opri exclusiv la HHO. Sa comparam mai intai cu un generator HHO care este conectat la o sursa de curent continuu de 12 volti si impamantare. In aceste conditii, generatorul de hidrogen consuma 12 volti tot timpul. Nu exista nicio intrerupere de curent pe parcursul unei secunde. Comparativ, un generator echipat cu un modulator de puls PWM va furniza curent continuu la 12 volti mai multe fractini de secunda iar in celelalte efectiv va taia alimentarea. Adica, ceva de genul tensiune pauza tensiune pauza etc. Pauza poate varia in milisecunde. Asadar, PWM-ul va functiona astfel: 12 volti, 0 volti, 12 volti,  0 volti, etc iar tot acest fenomen este grupat intr-o frecventa. Adica, daca vreti, frecventa inseamna de cate ori intr-o secunda generatorul nostru primeste curent. Mai jos o sa explic exact care este efectul acestui principiu dar pentru moment am dorit doar sa arat cum functioneaza. Tot acest principiu este realizat cu ajutorul unui timer (sau mai multi).

Frecventa

Frecventa pulsurilor intr-un PWM difera de la constructie la constructie. Cateodata este fixa, cateodata este variabila dar in acest exemplu o sa mergem pe principiul ca frecventa pulsurilor este odata la fiecare 2 secunde. Cum am spus mai sus, frecventa este mult mai rapida insa strict pentru a intelege fenomenul merg pe exemple mai usor de inteles. Adica, frecventa odata la 2 secunde putem traduce prin, timp de o secunda generatorul primeste curent iar apoi inca o secunda nu mai primeste curent. Cu alte cuvinte, in prima secunda generatorul nostru va primi 12 volti iar in cea de-a doua secunda va primi 0 volti. Asa se defineste frecventa sau "Pulse Width". In termeni generali traducem acest aspect prin cat timp pulsul este transmis comparativ cu cat timp alimentarea este intrerupta.

Frecventa noastra in acest exemplu este un ciclu la fiecare doua secunde. Din acest exemplu se mai poate vedea ca un ciclu include perioada intreaga (adica cat timp avem si alimentare si nealimentare) pana la inceputul urmatoarei alimentari. Acum sa impartim timpul la 2 si sa avem pentru 0.5 secunde alimentare si pentru inca 0.5 secunde nu avem alimentare. Acum ciclul este unul pe secunda. Frecventa se masoara in Herti. Hert = cicluri per secunda. Exemplul al doilea se traduce prin 1 Hz, adica 1 hert pe secunda.

Marind acum viteza ciclurilor sau micsorand timpii in care generatorul nostru este alimentat cu curent si cei in care nu este alimentat cu curent, putem avea 100 Hz, 1000Hz, etc. 100 Hz inseamna ca intr-o secunda avem 100 de alimentari cu electricitate si 100 de pauze.

Cum spuneam la inceput, unele modulatoare de puls au o frecventa fixa, altele au una variabila si dispun de un dispozitiv care poate schimba aceasta frecventa.

Duty Cycle

Folosesc termenul descris in manualele de fizica straine pentru ca suna mai natural si este un termen tehnic care nu am putea sa il traducem foarte bine. "Duty Cycle" ne spune ce procent de timp intr-un ciclu, generatorul nostru primeste curent fata de atunci cand nu primeste. In exemplul nostru, Duty Cycle era de 50% si nu este modificat daca micsoram timpul (adica marim frecventa).

Asadar, Duty Cycle descrie latimea unui puls in procente. Un Duty Cycle de 75% inseamna ca timp de 75% dintr-un cicle generatorul nostru primeste curent fata de 25% din timp cand nu primeste. Un Duty Cycle de 100% inseamna ca generatorul nostru primeste curent tot timpul si nu am avea nevoie de un PWM.

Modulator

Acum suntem gata sa definim termenul de modulator care poate fi descris ca un schimbator de stare permitandu-ne sa stabilim exact cat timp (adica ce frecventa) si la ce latime (Duty Cycle), generatorul nostru va primi curent.

Cand un incepator foloseste un PWM pentru prima data, in mod uzual va adauga mai mult electrolit decat daca vor furniza curent continuu la 12 volti. Aceasta deoarece curentul nu este continuu pe toata durata unei secunde. Adaugand cu 15% mai mult electrolit, poti sa duci PWM-ul in 85% Duty Cycle si sa obtii aceleasi rezultate in materie de cantitate de hidrogen produsa dar controlat. Daca micsorezi Duty Cycle, poti sa reduci cantitatea de electricitate consumata de generator si marind-ul poti sa cresti cantitatea de electricitate consumata de generator. PWM-ul are un buton/rotita/potentiometru de unde poti regla latimea pulsului avand un control direct asupra curentului care va ajunge in generator.

Concluzie

Acestea sunt informatiile de baza despre un PWM. Este un dispozitiv ce intrerupe alimentarea cu electricitate sub forma de pulsuri si care poate fi ajustat asa cum dorim.

PWM de curent constant

Un ultim concept vreau sa mai acopar inainte de a incheia topicul. Am discutat despre dispozitiv PWM unde putem stabili latimea unui puls (Duty Cycle) dar exista inca un tip de PWM care se controleaza singur. Adica, are un potentiometru de unde se poate regla doar cantitatea maxima de curent maxima care se doreste sa ajunga in generator si pe acesta il recomandam si comercializam si noi. PWM-ul verifica intensitatea curentului si daca aceasta este mai mare decat limita stabilita de noi, atunci pur si simplu il reduce si acesta este cel mai important aspect al unui PWM pentru un generator de HHO.

In mod normal, un generator va necesita o cantitate de amperi cand este frig. Dar, in timp ce functioneaza, generatorul se va incalzi si atunci va necesita o cantitate si mai mare de amperi. Deoarece vor trece mai multi amperi, generatorul nostru se va incalzi si mai tare pana cand lichidul de electrolit va fierbe si in loc sa avem HHO eliminat vom avea vapori de apa lucru pe care nu il dorim deoarece este daunator pentru motor.

Avand acest tip de PWM montat, iata cum va functiona. Sa spunem ca ati setat generatorul dumneavoastra, la rece, sa consume 15 amperi. Acest lucru se realizeaza controland cantitatea de NaOH din electrolit. Cand electrolitul se incalzeste va fi capabil sa absoarba mai multi amperi. Sa luam un exemplu de 16 amperi. In acest moment, PWM-ul montat va realiza acest lucru si va schimba Duty Cycle la 93.75% si astfel amperajul consumat de generator va ramane fix la 15 amperi. Daca tot se mai incalzeste si generatorul va fi capabil sa absoarba mai multi amperi, PWM-ul va mai scadea acest procentaj si tot asa astfel incat constant amperajul consumat sa nu fie mai mare de 15 amperi.

Acesta este tipul de PWM pe care il recomandam daca cumparati sau construiti un generator HHO pentru autoturismul dumneavoastra.

EFIE sau Electronic Fuel Injection Enhancer

Asa cum se poate vedea din titlu, un EFIE este un optimizor pentru calculatorul de injectie. Acesta a fost dezvoltat pentru motoarele pe injectie deoarece s-a constatat ca este necesar pentru ca dispozitivele ce maresc eficienta carburantului sa poata functiona corect. Aici sunt incluse toate autovehiculele care se comercializeaza: autoturisme, camioane, etc.

Photos of EFIE Devices

EFIE Dual EFIE

 

Un punct foarte important de retinut despre un EFIE este ca el singur nu reprezinta un eficientizor pentru consumul de carburant. Daca ati instalat un astfel de sistem fara a avea si un altfel de eficientizor de carburant, e posibil sa obtineti o mica scadere a consumului si o putere mai mica a masinii cum deasemenea este posibil sa nu vedeti niciun rezultat. Motivul este acela ca incercati sa pacaliti calculatorul masinii sa functioneze in afara parametrilor in care a fost setat. EFIE-ul a fost creat ca sa va faca masina sa functioneze in aceeasi parametrii ca atunci cand a fost scoasa pe usile fabricii dar dupa ce ati montat un eficientizor de carburant, adica in exemplul nostru un generator HHO.

Scopul unui EFIE nu este sa creasca eficienta carburantului. Nici nu are cum de vreme ce nu intra in contact cu acesta. Pur si simplu a fost creat tocmai pentru a aduce motorul sa functioneze la fel ca si cum nu ar avea un sistem aditional ce creste eficienta carburantului micsorand practic cantitatea de carburant necesara pentru a obtine aceeasi eficienta.

Inginerii care au dezvoltat acest tip de EFIE au observat ca imediat ce ati crescut eficienta carburantilor fosili marind combustia, creste si nivelul de oxigen ce se va gasi in evacuare. Cand senzorii de oxigen instalati in evacuare observa aceasta crestere de oxigen, intepreteaza evenimentul ca si cum nu s-ar afla suficient combustibil in amestecul carburant/aer si mareste cantitatea de carburant in mod eronat furnizand si mai multa putere fata de conditiile pentru care a fost construit. Acest lucru va creste consumul de carburant.

Acest EFIE va ajusta mesajele indicate de catre senzorii de oxigen la un nivel cu care calculatorul se simte multumit si nu va adauga mai mult carburant, ba chiar va scadea cantitatea. De fapt, ceea ce incercam sa facem este sa compensam semnalul pentru nivelul ridicat de oxigen datorat unei combustii mai eficiente in asa fel incat calculatorul sa isi poata face treaba corect si in parametrii in care a fost programat din fabrica.

Verificarea instalatiei HHO.

Cum HHO imbunatateste combustia si viteza de ardere deja am explicat-o in articole separate. Vedeti aria cu informatii pentru detalii. Dar ce facem cand avem instalat un astfel de sistem si acesta nu mai functioneaza la fel ca in prima zi? Iata mai jos cateva puncte care trebuie verificate in ordinea in care sunt enumerate:

 

1. Dispozitivul dumneavoastra creaza HHO? Cea mai intalnita problema cand se incearca identificarea problemelor la un sistem HHO o reprezinta neproducerea de gaz HHO sau acesta nu ajunge in motor din diverse motive. Verificati sistemul. Masurati cat hidrogen produce instalatia dumneavoastra scufundand o sticla plina cu apa intr-un vas mai mare plin cu apa si captand gazele in sticla. Cand sticla se umple, inseamna ca in acea unitate de timp aveti acea cantitate de hidrogen produsa. Bob Boyce a afirmat ca un sistem care functioneaza corect trebuie sa produca cel putin 250-500cmc de HHO per minut pentru fiecare 1000cmc pe care ii are motorul dumneavoastra. Verificati daca indepliniti aceasta conditie. Inca un lucru pe care trebuie sa-l verificati e daca se produce HHO sau pur si simplu se produc vapori de apa. Nu cu mult timp inainte multi oameni rulau generatoarele lor cu foarte mult amperaj consumat astfel incat generatorul incalzindu-se si electrolitul atingand punctul de fierbere nu mai producea hidrogen dar in schimb producea doar vapori de apa. Daca generatorul dvs. este foarte fierbinte la atingere atunci trebuie sa suspectati ca nu se produce HHO. Un mod de a verifica daca aveti vapori de apa este sa scoateti furtunul care duce in admisia de aer si sa il puneti foarte aproape de o bucata de gheata. Daca se formeaza bule de apa inseamna ca generatorul dvs. produce si o cantitate de vapori de apa.

 

2. Gazul HHO ajunge in motor? S-a observat ca daca aveti scapari de gaze pe la imbinari, atunci HHO nu mai ajunge in cantitatile necesare in motor. O valva sau un fiting crapat poate cauza acest lucru sau une care nu este deloc atasata. Valva de sens orientata invers are acelasi efect si blocheaza gazul HHO sa ajunga in motor. S-a mai observat ca daca aveti scurgeri din rezervorul de electrolit (barbotor) atunci gazul HHO nu mai ajunge in motor nefiind suficienta presiune pentru a debloca valva. Verificati toate conexiunile cu sapun cu apa pentru a nu avea scurgeri. Reparati-le si apoi vedeti daca mai aveti probleme.

 

3. Aveti instalat un EFIE? Autoturismele cu carburatie nu au nevoie de EFIE. Dar toate motoarele pe injectie necesita unul configurat pentru motoare ce au instalat aditional un generator HHO. Daca nu aveti un motor pe injectie dezinstalati EFIE-ul. Altfel, verificati senzorii de oxigen. Cele mai multe motoare de capacitate peste 2000cmc au 2 senzori de oxigen.

 

4. Aveti montat EFIE-ul corespunzator motorului dumneavoastra? Daca nu, atunci trebuie sa-l schimbati sau sa-l reprogramati ca sa functioneze strict pe masina dumneavoastra. Daca l-ati achizitionat de la instalatiiHidrogen.ro atunci va putem face noi gratuit acest lucru.

5. Aveti instalat EFIE-ul corect in sensul ca legaturile sunt realizate asa cum scrie in manualul de instalare? Verificati instructiunile si deasemenea verificati daca nu cumva un cablu este intrerupt.


6. Resetati calculatorul. Unele calculatoare sunt capabile sa invete si sa se adapteze la diferite conditii de functionare ale motorului. Deoarece ati facut o schimbare majora adaugant HHO si un EFIE e posibil sa trebuiasca o resetare a computerului ca sa se stearga tot ceea ce acesta a invatat pana atunci pe vremea cand combustia era ineficienta si porniti apoi motorul. Pentru a reseta computerul trebuie sa deconectati bateria masinii pentru 15-20 minute apoi sa o reconectati. Nu este indicat sa faceti acest lucru de fiecare data cand umblati la EFIE insa, cel putin odata dupa ce ati instalat acest sistem este indicat sa o faceti. Verificati insa daca aveti toate codurile de la sistemul audio sau alte coduri pe care le mai solicita autoturismul.

 

7. EFIE-ul dumneavoastra functioneaza corect? Acest lucru se verifica foarte rapid uitandu-ne la beculetele verzi care trebuie sa fie aprinse sau sa se aprinda si sa se stinga. Verificati din nou instructiunile de instalare unde sunt descrisi pasii de instalare si statusurile semnalate prin beculete.

 

Inainte de a verifica urmatorii pasi: Trebuie sa va asigurati ca pasii de mai sus au fost verificati iar problema nu apare de acolo. Urmatorii pasi sunt foarte putin probabili sa fie cauza problemelor si in unele situatii necesita anumite costuri aditionale pentru a se verifica si e posibil sa nu rezolve problema.

 

8. Filtrul dumneavoastra de aer este curat? Un filtru de aer murdar care nu da voie la aer sa treaca in cantitatea necesara de aer si astfel mixtura de aer/carburant devine prea mare. Ca sa il curatati puteti sa il suflati cu aer comprimat dar noi recomandam inlocuirea acestuia.

 

9. Senzorul de oxigen trebuie schimbat? Daca ati parcurs mai mult de 160.000km atunci trebuie sa inlocuiti senzorul de oxigen. S-au semnalat situatii cand senzorul de oxigen a trebuit schimbat si la 60.000 km. Nota: folosirea gazului lichefiat scurteaza durata de viata a senzorului de oxigen. Aveti in vedere si acest aspect cand il verificati. Daca observati ca motorul nu functioneaza rotund, acest lucru denota deasemenea un senzor de oxigen care nu functioneaza cum trebuie.

 

10. Aveti o alta problema mecanica la motor? Daca motorul dumneavoastra nu functioneaza corect fara HHO, adaugand HHO nu il va determina sa functioneze corect. Remediati intai problemele si abia apoi adaugati HHO si veti obtine o economie de carburant foarte mare. Daca ati avut becuri aprinse in bord care au semnalat o posibila problema la motor inainte de a instala generatorul HHO trebuie sa o reparati inainte si abia apoi sa verificati daca instalatia HHO functioneaza corect. Verificati inclusiv in service autorizat daca motorul dvs. a semnalat erori care nu sunt semnalate si de computerul de bord.

 

11. Am omis ceva pana acum? Daca da tineti minte ca orice autovehicul poate fi facut sa mearga corect cu o instalatie de hidrogen. Unele dintre ele sunt mai dificil de "indreptat" datorita modului in care computerul (ECU) a fost programat dar si acestea pot fi ajustate sa functioneze corect. Tehnologia functioneaza si inca bine. Daca ai ajuns pana la acest punct si inca nu functioneaza cum trebuie, in mod clar unul din punctele de deasupra nu a fost rezolvat. Trebuie sa-l gasesti si sa il corectezi iar apoi rezultatele nu vor intarzia sa apara.

Intrebari Frecvente

 

1. Ce inseamna HHO?

HHO consista in doua parti de Hidrogen si una de Oxigen. Molecula aditionala de Oxigen face HHO mai combustibil decat Hidrogenul pur.

2. Cat combustibil pot economisi?

Majoritatea utilizatorilor au intampinat enomomii de 20 pana la 30%. Sunt unele cazuri si cu rezultate mai mari.

3. Ce avantaj are gazul HHO cand este folosit la motoare cu ardere interna ca si combustibil suplimentar?

Există multe avantaje. HHO reduce consumul de combustibil prin creşterea cifrei octanice şi forţând combustibilul de bază sa arda mai complet şi eficient. Rezultatul superior al cifrei octanice rezulta si o crestere a cailor putere. Cifră octanică mai mare, cai putere mai multi şi arderea combustibilului de bază mai eficient egal KM mai multi pe litru. HHO ajută la curăţarea continua a depozitelor de carbon din interiorul motorului. Gazele de evacuare de la HHO sunt apa pura. Deci, salvaţi de combustibil, economisi bani şi de salvati mediul înconjurător.


4. Sistemul hibrid este predispus la coroziune sau rugina?

Nu. Combustibilul de baza [benzina sau motorina] produce suficienta caldura in timpul combustiei incat evapora HHO si se transforma inapoi in apa la evacuare.

5. Imbunatateste performantele autoturismului?

Da, injectia de HHO in motor curata pistoanele si peretii motorului in timpul mersului. Va creste cuplul si caii putere si reduce semnificativ emisiile de carbon la evacuare. Hidrogenul arde mai bine si mai repede decat benzina sau motorina in motor. Acest lucru face ca masina dvs sa functioneze mai bine, mai mult si mai eficient ca niciodata.

6. Functioneaza cu motoare Diesel, Benzina sau GPL?

Da, functioneaza cu toate tipurile de motoare cu ardere interna.

7. Generatorul de hidrogen poate cauza vreun efect negativ al motorului in termen lung?

Nu, generatoarele de hidrogen nu cauzeaza nici o problema motoarelor.

8. De ce producatorii auto nu implementeaza aceasta tehnologie autovehiculelor?

În timp ce preţurile combustibilului au fost scăzute au existat puţine stimulente financiare pentru acest sistem. Stan Meyers a oferit controlul public asupra propriei lor energii, pentru că atunci când este optimizat sau proiectat de la sol până la a profita de această tehnologie, ar putea fi vehicule care ar rula cu 100% apă. Nici companiile de petrol, nici guvernul nu doreşte să vadă o industrie de miliarde de dolari distrusa. Companiile petroliere sunt raportate pentru a face profit mai mult decat orice alta industrie de pe pământ.


9. Ce tip de intretinere este implicat?

Umplerea rezervorului cu apa distilata cand este nevoie. La fiecare 44 ore in care motorul a stat pornit aveti nevoie de 1L de apa distilata. La fiecare 3 sau 6 luni, in functie de uz, se recomandă golirea, spalarea sistemului, înlocuirea cu apă distilată proaspăta şi un nou electrolit.

10. Care este cel mai bun electrolit?

Cel mai bun este KOH (Hidroxid de Potasiu), foarte ieftin si usor de gasit. Dar, tot cu rezultate foarte bune se poate folosi Hidroxidul de Sodiu (soda caustica) ce se gaseste in orice magazin sub forma de Mr Musculo pliculete sau orice alta marca cu solutie de desfundat chiuvete.

 

11. Va ingheta apa iarna?

Hidroxidul de potasiu si hidroxidul de sodiu coboara foarte tare pragul de inghet al apei distilate pana la nivelul de -40C in cazul in care se folosesc cantitatile corecte de electrolit.

12. Ce se intampla daca nu folosesc Apa Distilata pentru generator?

Apa distilata este apa pura. Cu alte tipuri de apa, apa de robinet, apa minerala, apa de balta, apa de mare, etc., va functiona dar va murdari electrolitul din cauza depunerilor de minerale si impuritati din apa. Un electrolit murdar se va descarca pe placi actionand ca un izolator cauzand productia de HHO sa sufere. Acelaşi lucru este valabil cu multe alte tipuri de catalizator, în special orice catalizator care conţine sodiu, cum ar fi bicarbonatul de sodiu sau hidroxid de sodiu. Sodiul va contamina rapid placile electrolizoare si va cauza unitatea sa devina ineficienta.

13. Poate un generator de Hidrogen sa explodeze?

Nu. Productia de hidrogen se face la cerere. Veti avea hidrogen in masina numai cand masina se afla in miscare. Spre deosebire de alte rezervoare de gaz sub presiune, exista doar o cantitate mica de hidrogen sub presiune in sistem.

14. Daca am mai multe intrebari referitoare la HHO Plus Generator?

Suportul tehnic pentru HHO Generator este valabil prin pagina de contact.

15. Generatorul HHO are garantie?

Da, 12 luni.


16. In cazul unui accident, generatorul de HHO va exploda?

In nici un caz, veti avea doar apa si electrolit pe jos.

17. Se poate folosi generatorul HHO pe generator de curent?

Da, se poate folosi pe orice generator de curent.

18. Care este durata de viata a generatoarelor?

Până în prezent avem unităţi vândute timp de 2 ani si încă nu au existat probleme.

 

19. Ce spune Registrul Auto Roman despre aceasta instalatie la o eventuala inspectie tehnica?

Registrul Auto Roman a eliberat, la cererea expresa a unei persoane ce a instalat un astfel de dispozitiv, un document in care stipuleaza ca asemenea dispozitive nu sunt cuprinse in lista de echipamente ce trebuiesc omologate sau certificate.
Documentul face referire la un dispozitiv de oxihidrogen generic.

Kit hho dc 1500 Kit hho dc 2000 Kit hho dc 3000  Kit hho dc 4000 kIT hho dc 8000




Instalatii de hidrogen auto www.abelauto.ro