Strict Standards: Declaration of ISC_SHIPPING::SaveModuleSettings() should be compatible with ISC_MODULE::SaveModuleSettings($settings = Array, $deleteFirst = true) in /home/abelauto/public_html/includes/classes/class.shipping.php on line 8

Warning: Creating default object from empty value in /home/abelauto/public_html/lib/class.log.php on line 77
Instructiuni de montaj acumulatori Rombat
  %%LNG_LoadingPleaseWait%%

Popular Vendors

Marci compatibile

Abonament la stiri


Instructiuni de montaj acumulatori Rombat

Instructiuni de exploatare - Baterii de pornire

Nu achizitionati o baterie cu performante sub necesitatile masinii! Aceasta duce la suprasolicitarea bateriei si la o durata de serviciu redusa!

In termen de 7 zile de la cumpararea bateriei este obligatorie verificarea tensiunii de incarcare a releului electric la un service Rombat in localitatiile in care exista service ROMBAT sau la un service auto in localitatiile unde nu este service ROMBAT. Tensiunea trebuie sa fie in limitele 14 - 14,4 V. Daca tensiunea de incarcare nu se incadreaza in intervalul mentionat, va rugam sa va remediati deficienta. Numai atunci cand tensiunea de incarcare este corecta, se mentioneaza in certificat.

Verificarea tensiunii de incarcare se face gratuit atat la cumparare cat si in perioada de garantie la societatile service autorizate de catre Rombat si mentionate in prezentul certificat.

Verificati densitatea electrolitului (exceptie constructiile etanse); daca este sub 1,24g/cm3, bateria se va reincarca.

 

Depozitarea si intretinerea bateriei

Bateriile livrate incarcate cu electrolit se vor depozita in incaperi inchise si uscate, cu ventilatie corespunzatoare, cu temperaturi intre 5 si 30°C si umiditate relativa mai mica de 80%, ferite de surse de caldura si radiatii solare. Dupa o perioada maxima de depozitare sau neutilizare de:

Baterii
Premier

Baterii
Tornada

Baterii
Calciu / Cyclon

Baterii
Pilot

Baterii
Terra &
Terra Professional

Baterii
Magma

6 luni

6 luni

6 luni

6 luni

2 luni

2 luni


Bateriile se vor reincarca dupa metoda descrisa la capitolul "Regimul de reincarcare". Depozitarea bateriilor la temperaturi peste 30°C reduce dramatic durata maxim admisa de depozitare fara reincarcare. In acest caz se va controla lunar tensiunea la bornele bateriei, iar in cazul scaderii tensiunii sub 12.4V bateria se va reincarca.

 

Montare

Montarea corecta presupune indeplinirea urmatoarelor cerinte:

  • Scoaterea din functie a tuturor consumatorilor electrici
  • Suprafetele de contact electric ale bornelor bateriei si ale papucilor de prindere ai cablurilor se vor curata de oxizi pana la aparitia luciului metalic, apoi vor fi protejate cu vaselina neutra antiacida.
  • Fixarea papucilor pe borne se realizeaza ferm, fara producere de deteriorari mecanice.
  • Se vor utiliza numai papuci de prindere corespunzatori realizarii unui contact electric bun.
  • Ordinea de conectare in circuit: intai borna pozitiva si apoi cea negativa cu legare la masa.
  • La autovehiculele cu alimentarea la 24Vcc este obligatoriu ca cele doua baterii inseriate sa fie identice constructiv!, ambele functionale!, si cu aceeasi stare de incarcare! (aceeasi densitate si tensiune la borne).
  • Se interzice, la autovehiculele cu alimentarea la 24Vcc, cuplarea directa la bornele oricarei baterii a unor consumatori de 12 V. Pentru alimentarea acestora se va recurge la utilizarea unui convertor 24Vcc / 12Vcc

RECOMANDARE: In cazul defectarii uneia dintre baterii este indicata inlocuirea ambelor baterii!

 

Exploatare

In  exploatare se verifica nivelul electrolitului, cel putin o data pe an  la bateriile TORNADO, CALCIU , CYCLON, o data la 9 luni la bateriile  FULL OPTION si PILOT, o data la 3 luni la bateriile TERRA PROFESSIONAL  si TERRA, o data la 2 luni la bateriile MAGMA. Nivelul electrolitului  sa fie cu 26 ± 2 mm deasupra placilor pentru toate tipurile de baterii.  Verificarea nivelului se va face cu ajutorul unui tub de sticla gradat  numai de catre personal service autorizat.

In cazul in care nivelul electrolitului scade sub valoarea indicata se completeaza cu apa distilata sau demineralizata, niciodata cu acid sau apa de la robinet.

De asemenea, se verifica orificiile de aerisire ale dopurilor sa nu fie obturate.

Daca in exploatare se constata supraincarcarea bateriei, indicata prin consumul exagerat de electrolit (scaderea nivelului) sau subincarcarea, indicata prin scaderea densitatii electrolitului sub 1,24g /cm³ se va verifica instalatia electrica a autovehiculului (releu regulator, alternator ). In cazul utilizarii preponderente in oras a autovehiculului, caracterizata prin porniri frecvente, parcursuri scurte (taximetru) bateria se poate descarca (densitate sub 1,24 g / cm³), desi instalatia este corect reglata.

Nu lasati bateria descarcata (densitate sub 1,2 g / cm³ ) la temperaturi sub 0°C, deoarece electrolitul ingheata si duce la distrugerea placilor !

Tensiunea releului trebuie sa se mentina la valoarea ( 14,2 ± 0,2 V ).

Evitati utilizarea indelungata a bateriilor cu starea de incarcare sub pragul de 70%. Acest lucru echivaleaza cu o subdimensionare capacitiva responsabila de aparitia defectului de suprasolicitare (se pierde dreptul la garantie!).

Nota: Ori de câte ori s-a produs o descarcare (de regula accidentala de durata) in regimul stand-by al masinii (masina cu motorul oprit), eliminati cauza si verificati imediat starea de incarcare a bateriei luând masurile ce se impun (vezi capitolul "Regimul de reincarcare"). Pastrati bateria in stare curata si uscata. Depunerea prafului pe suprafata capacului bateriei poate conduce la descarcarea ei in stand-by cu consecinta, suprasolicitarea bateriei .

 

Regimul de reincarcare a bateriei

Se supune procesului de reincarcare pe redresor, orice baterie aflata intr-una sau mai multe din urmatoarele situatii:
- Baterie descarcata accidental (sub 75%).
- Baterie depozitata, la finalul fiecarui interval de stocare precizat in tabelul de la capitolul "Depozitare".
- Baterie descarcata - reclamata ca defecta - inaintea prezentarii la service pentru diagnosticare.

Procesul de reincarcare poate fi executat, de regula, cu ajutorul oricarui redresor comercial (si nu numai) de curent continuu care poate sa asigure la iesire urmatoarele:
13,5V ≤ Uiesire (V) ≤ 16,5V si un curent 4A ≤ Iiesire (A) ≤ 25A

In principiu, incarcarea pe redresor se face cu un curent a carui valoare este de cca. (5÷10) % Cn (A), pana cand apar degajari uniforme de gaze in toate elementele bateriei, iar densitatea electrolitului se stabilizeaza in jurul valorii de 1,28±0,0 1 (g/cm³).

Spre finalul incarcarii tensiunea la bornele bateriei atinge valorea de 15,80….16,50 [V] la temperatura de 25°C (atentie! in regim de functionare redresor). Pe toata durata incarcarii pe redresor, dopurile bateriei vor fi scoase. Este recomandata efectuarea reincarcarii de catre ateliere specializate.

In tabelul de mai jos se prezinta informativ gradul de incarcare si tensiunea in gol a bateriei in raport cu densitatea electrolitului (25°C.)

 

Risc major

Risc

Alerta

Admis

Grad de incarcare (%)

25

50

75

100

Tensiune in gol (V)

12

12,3

12,55

12,8

Densitate electrolit (g/cm³)

1,16

1,20

1,24

1,28

Atentie utilizatori

  • Bateriile vor fi transportate, depozitate si montate in pozitie normala de utilizare, pentru a evita scurgerile de electrolit !
  • Este strict interzisa prezenta unor flacari deschise sau producerea de scantei in preajma bateriei montate pe masina sau supuse procesului de incarcare pe redresor. PERICOL DE EXPLOZIE !